بلندمرتبه‌سازی‌ وسیعی بر ویرانه‌های سرای تاریخی دلگشا در تهران - که دو سال پیش با مجوز دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شده بود - در حال انجام است.

بافت تاریخی

خبرگزاری میراث فرهنگی که این خبر را بر خروجی سایت خود قرار داده، اعلام کرد که مسئولان اداره میراث فرهنگی تهران واکنشی به اقدامات مالکان در این محوطه از بافت تاریخی تهران ندارند.سرای دلگشا دوسال پیش در میان اعتراض دوستداران میراث فرهنگی با مجوز دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ثبت ملی خارج و شبانه تخریب شد و مالکان به سرعت گودبرداری و پاساژسازی در این محوطه از بافت تاریخی تهران- بر ویرانه یک بنای تاریخی - را شروع کردند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، اکنون ساخت پاساژ روی جنازه سرای دلگشا به سرعت پیش می‌رود و بافت تاریخی بازار بیش از پیش در معرض به هم ریختگی قرار می‌گیرد. براساس این گزارش، گفته می‌شود ارتفاع این پاساژ بیش از 15متر است که این ارتفاع تخلف از قوانین و ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی است. براساس قوانین و ضوابط میراث فرهنگی، این پاساژ جزو بافت تاریخی ثبت شده بازار و همچنین حریم درجه یک میدان ارگ به شمار می‌رود که مالکان تنها تا ارتفاع هفت متر و نیم اجازه ساخت دارند. در برخی نقاط همچون محله عودلاجان نیز مالکان تا ارتفاع 12متر می‌توانند ساخت‌وساز کنند.

کد خبر 188339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز